Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Musik & poker byg-selv pc
 Atmira
 Bruger nr.: 35691

Dato:  25.01.12
 Klokken:  05:00
 Kvalitet: 0 (0)
Hey gutter, skal igang med at bygge computer, som skal bruges til musikproduktion og poker og ville høre om I har nogle gode bud på hvad jeg skal proppe i maskinen. Har blæsere, strømforsyninger, kabler etc... jeg mangler kun selve hardware delene. Her er mine kriterier:

Bundkort:
Skal kunne opfylde disse nedenstående kriterier:

PCU, skal bruge nok til at køre mit musikprogram som anbefaler:
(2 GHz Pentium® 4 or Celeron® compatible CPU or faster (multicore CPU recommended))

4Gb ram, skal bare passe til bundkortet, intet fancy her

Grafikkort med HDMI og mulighed for 2 skærme
Skal bruges til musikproduktion og poker, dvs rent ydelsesmæssigt kræves der ikke særligt meget, men der skal være mulighed for tilkobling af 2 skærme med hver sit skærmbillede til pokerbrug

Firewire card, som skal passe til mit lydkort og passe til bundkortet.
Indsat link

Eksternt lydkort - ejer pt denne saq som skal kobles op via firewire card for at fungere fornuftigt.
Indsat link

og netværkskort til trådløst netværk

Håber nogle kan komme med et par fornuftige bud på hvad jeg skal bruge af hardware, til fornuftige priser for at bygge denne sag, da SU'en ikke rækker til de alt for vilde udskejelser hardware-wise.

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 464 gange.  Indeholder 6 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 daddelbud
 Bruger nr.: 4069

Klokken:  17:46

Afhængigt af hvor meget du skal bruge computeren og økonomi så gå efter en i3/i5 som cpu.

En i3 bør være nok, men skal du lave meget musik og komprimere masser af wave, compile osv så er en i5 meget kræftigere.

Du kan med fordel tage et bundkort med indbygget grafik og hdmi, da det fint kan trække 2 skærme.

---
Billig bærbar computer - Indsat link
Mangler du et billigt HDMI kabel ? - Indsat link

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  19:44

har ikke lige tid, til at bikse en liste sammen, men ser ud som om det kunne bygges for ca. 3.000,- til 3500,-, uden Windows, så i runde tal 4000,- (uden skærme)

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 daddelbud

Klokken:  23:44

#3 man burde kunne gøre det en del billigere, hvis man bygger den op omkring en i3 og ikke køber et grafikkort

---

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Atmira
 Bruger nr.: 35691

Dato:  26.01.12
 Klokken:  04:55
Jeg takker for rådene indtil da. Det skal siges jeg har kabinet, strømforsyning, blæser, 2 drev, harddisk og skærm, keyboard, mus så disse ting skal der ikke tænkes på.

Umiddelbart bruger jeg kun min computer til musikproduktion og mindre grafikkrævende opgaver så satser på et motherboard med integreret grafikkort, men der skulle gerne være mulighed for at smide et grafikkort i senere. Motherboardet må gerne have HDMI og Firewire indgang og kunne køre i3 eller i5, har ikke lagt mig fast på hvilken jeg går med indtil da, skal lige igennem et par sammenligninger før jeg beslutter mig. Har I et bud på hvilket motherboard vil løse opgaven?

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 daddelbud

Dato:  26.01.12
 Klokken:  20:54

#5 jeg kan kun anbefale bundkort fra gigabyte, og uden at kende deres nyeste produkter alt for godt ved jeg at de har flere bundkort med hdmi til sandy bridge cpu'er.

---

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?