Nu er det snart skolestart og mange af jer skal begynde igen med jeres nye bærbare. Husk at lave en backup af alt jeres skole, jeg kan anbefale dropbox, smid alt skolerelateret ind i den mappe (lav undermapper, fx efter fagene) og du har altid en kopi af dit skole eller dokumenter online.
Hvis din computer går, eller noget slettes, kan du hente gamle versioner af filerne etc.
Hent dropbox her og få 250+ oveni de 2GB Indsat link
Forum kategori er Hardware generelt. Tråd vist 1893 gange. Indeholder 8 indlæg.
Hørt, hørt!
Dropbox er rigtig dejligt. Også hvis man har to computere, fx en bærbar og en stationære. Med Dropbox har man altid sine filer på begge computere.
#3 Så vil jeg nu mene at dropbox eller andre cloud/sync-tjenester er en langt nemmere og billigere løsninger, især hvis ens maskiner står på forskellige lokationer, samt langt bedre i tilfældet af indbrud eller brand hvor NASens effekt ryger lynhurtigt.
Personligt kører jeg med NAS til lokal backup (og alt det andet stads man nu har), Mesh (snart Live sync) til sync mellem maskiner af skolearbejde og når Keepit får nosset sig sammen til at fixe netværksbackup ryger billeder + dokumenter op hos dem.
Dropbox gør ikke lige jobbet for mig, da det ikke er helt så alsidigt mht. til mapper som jeg ønsker.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
#5 Man bestemmer naturligvis selv hvor paranoid og på hvilke punkter man vil være det.
Jeg er paranoid over for at miste mine ting i tilfælde af brand/indbrud.
Men nu kan man jo heldigvis kryptere sine ting inden der tages backup/smider det i skyen :)
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
Ja. Når du er ude er kan NAS og Dropbox sidestilles. Men da det er en NAS har du 100% kontrol over den. Dine data ligger i dine hænder og ikke i ukendtes hænder.
Den største udfordring er blot at vælge NAS :-)
---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.
---
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.