Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Laptop til hd studie
 0z0nen
 Bruger nr.: 5810

Dato:  26.07.10
 Klokken:  14:48
 Kvalitet: 0 (0)
Hej Folkens

jeg står i den situation at jeg fra 1. september skal starte HD på uni. I den forbindelse ønsker jeg at købe en ny laptop.
Laptoppen skal primært anvendes til studie, så batteritiden er vigtig, men udover skal jeg også kunne bruge den i fritiden, hvor den primært vil være tilsluttet mit tv.

jeg overvejer at købe en docking station til når jeg anvender den i hjemmet, men er det noget, som kan anbefales når det kun skal sluttes til anlæg samt tv?

Jeg har hørt ud i byen at, hvis man har trådløst netværk med fx 20 m/bit, så skal man være opmærksom på at finde en computer, som kan modtage så høj en hastighed? Ved ikke om det er sandt og i så fald, hvad skal jeg være opmærksom på?

laptoppen må koste omkring de 10.000 kr og skal som minimum have en 15"

Håber i kan komme med nogle forslag på forskellige laptops?

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 1882 gange.  Indeholder 9 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin
 Bruger nr.: 31578

Klokken:  16:20

Jeg har selv en Asus UL50VT bærbar, som jeg bruger til naturvidenskab på uni. Den holder omkring 6 - 8timer, så det er fint nok til en hel dag. Den opfylder dine krav
jeg har haft min bærbar tilkoblet et tv vha. hdmi, og det var fint tilfredsstillende

Det er ikke alle computere, som man kan sætte docking stationer til (så vidt jeg husker), da den skal have et specielt stik.

Jeg har selv om 20mbit/s forbindelse derhjemme, og jeg har overhovedet ikke haft problemer med at udnytte forbindelse over det trådløse. G-standarden inden for trådløst teknologi kan teoretisk overføre 54mbit/s (27mbit/s hver vej så vidt jeg husker), og alle trådløse routere og access points minimalt understøtter G-standarden, så skal du ikke være bekymret.
Min bærbar har et N-trådløst netkort, så den kan teoretisk overføre 300mbit/s, og når jeg sidder hjemme med min ved, som har en N-router, så kan jeg udnytte hans 100mbit/s fiber forbindelse

---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 0z0nen

Klokken:  17:33

Tak for dit svar Hoppendekanin.

Havde overvejet HDMI, men ville gerne slutte det til tvet også anvende trådløst tastatur og mus. Nu ved jeg ikke hvordan du gør, men slutter du så alt det til, hver gang du skal bruge din?

Ser ud til at være en god laptop, men vil lige høre hvor længe du har haft den? Har haft en del erfaring med at købe for billigt, hvilket betyder at efter ½-1 år, så er der kun halv effekt på batteriet.

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin

Klokken:  18:50

jeg har haft den siden starten af februar. Da jeg fik den havde batteriet 80 Watttimer, og nu er den nede på omkring 77 - 78 watttimer (tjekkede det med HWmonitor programmet), så den har ikke tabt meget af batteritiden.

Når jeg tilslutter min TV´et (bruger det mest til, når jeg skal se udsendelser fra DR's hjemmeside), så sætter jeg HDMI-kablet i og når skærmbilledet er kommet op på TV´et, så klapper jeg låget i, når jeg er inde på DR's hjemmeside. Jeg bruger en trådløs mus og bærbarens tastatur, når den ikke er klappet i.

---

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 0z0nen

Klokken:  20:03

Okay, så må man da sige den holder strømmen meget godt.

Nej okay kan godt se hvad du siger HDMI. Er nok bare mig der er blevet lidt for doven af at have haft pc udlånt via jobbet.

jeg har ellers hørt meget godt om Lenovo (sådan set i forhold til business og studie)
Kan også se du har sådan en, hvilket leder mig til spørgsmålet om, hvordan det ikke kan være det var sådan en du anbefalede?

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin

Klokken:  22:36

Den IBM jeg har (Thinkpad R51e)(nu er det Lenovo, som har overtaget at lave bærbare og stationære for IBM), brugte jeg på HTX før jeg kom på uni og købte UL50VT'eren.

Min Thinkpad er ok, men jeg synes bare, at hvis man skal have en ordentlig Lenovo bærbar i dag, så koster den mange penge.
Nu er min IBM Thinkpad jo en halvgammel sag, og da jeg ikke kender godt nok til de nye Lenovo'er, så ville jeg ikke anbefale en specifik model, men Lenovo som computerproducent kan jeg godt anbefale.
Jeg ved at man kan købe docking station til en del af Lenovo'erne, da min vens far har / havde en Lenovo bærbar med tilhørende docking station

---

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 0z0nen

Dato:  27.07.10
 Klokken:  10:30

Mange tak for de mange gode svar Hoppendekanin.. Tror jeg vil ud og investere i en Asus magen til din ;)

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 muldvang
 Bruger nr.: 21117

Klokken:  14:02

Nu ved jeg ikke lige hvad ovenstående bærbare vejer.. - det er sikkert ikke så galt igen, for den serie vejer vist ikke så meget.

Men jeg vil bare lige huske dig på, at vægten er en vigtig ting, når man skal fragte den frem og tilbage hver dag.

---
www.crintsoft.com - Rullende sangtekster til din musik!
www.Launchy.net - kan ikke leve uden det program

---

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 0z0nen

Klokken:  14:30

Muldvang: Mange tak for påmindelsen, men har bil, så vægten er ikke noget der betyder så meget igen for mig.

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?