Jeg skal til Afrika her snart i 3,5 måned. Der skal jeg selvfølgelig tage en masse billeder og sikkert også gemme nogle noter af en eller anden art. Dertil havde jeg så en bærbar, som fattede hat. Den købte jeg så en ny harddisk til, men har destrueret den fordi jeg ikke gad spille min tid på den. Kort sagt - Det virkede.
Med en smadret skærm kommer den nok ikke til at fungere igen, men nok om det.
Jeg skal så finde noget andet.
Min første ide var en notebook eller en tablet, da det ville være optimalt. Den opfylder jo mine krav, og hvis det så var en med Windows 7 eller Android ville det være perfekt.
Problemet er bare at jeg ikke kan gennemskue om der overhovedet er andre muligheder end den skide Ipad. Alle de andre med stort potentiale kommer imens jeg er væk umiddelbart.
Hvad vil i forslå? Budget osv er sådan set underordnet.
---
Karma!
---
Forum kategori er Foto & Billedbehandling. Tråd vist 2062 gange. Indeholder 14 indlæg.
Det er bare lidt overkill at have med. Vægten og størrelsen er også lidt et problem, da jeg trods alt kun har 20 kilo at arbejde med.
Altså jeg står også på nippet til at bestille en Samsung Netbook, men hvis bare lige der var noget der lignede HPSlate, Adam eller Eee Pad.
De ville være perfekte.
100 billeder om dagen a 5MB/stk i rundt regnet 100 dage = 50.000MB = 50GB (i runde tal)
prisen pr. gigabyte data i SDHC kort er ca. 14-15kr. Indsat link
Køb 7 stk. 8GB kort (140kr/stk)
eller 4 stk. 16GB kort (230kr/stk)
hvis man kigger pris og vægt, så vinder en stak SDHC kort klart (og så er der ikke så meget der kan gå galt med et par SDHC kort som der åbenbart er ved en bærbar/ekster harddisk LOL)
--- SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
og du mener ikke selv du ber om at man griner lidt?
Quote:
Den købte jeg så en ny harddisk til, men har destrueret den fordi jeg ikke gad spille min tid på den
Bortset fra det, så er det ment ganske seriøst at du bør købe en stak SDHC kort.
Du skriver godt nok lidt om at skrive noter, men med den formulering du anvender ser det ud til at det er meget usikkert om du har behovet. Ellers findes der jo papir og blyant.
--- SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
Joeh. Det gør skam heller ikke noget. Jeg har brugt lang tid på den bærbar, og dens problem gav INGEN mening. Der var et eller andet der var gået galt inde i den, for der var ikke noget at gøre. I arrigskab over at bruge 500 kr på det gamle lort, resulterede i at jeg smadrede skærmen, og trykket tastaturet ind.
Det der er irriterende, at du ofte komme med et eller andet dumt forslag, udelukkende for at komme med en dum kommentar.
Jeg vil da også gerne have muligheden for at kigge på mine billeder, lave orden i dem, redigerer dem der har behov.
Selv super kloge SCN burde gennemskue, at jeg nok ikke køber en bærbar udelukkende pga. lagerplads.
On topic:
Jeg har besluttet mig for at skaffe en Joojoo eller en Samsung NC10
joojoo ser ud til at have sølle 4GB harddisk, men det er måske lige meget?
Det der er irriterende er når folk forventer at man er synsk, og kan gætte hvad de vil.
Hvis det er sådan en "jeg skal ud og opleve verdenen i 3,5 måneder" så ville jeg personligt ikke spilde tiden med at sidde og redigere billeder på sådan en tur.
Hvis det er arbejde/studie så skal du vel under alle omstændigheder have en bærbar, og så burde spørgsmålet handle om hvilken en der kunne anbefales.
ps. jeg gider ikke gætte på hvad folk vil, de må sgu skrive det.
--- SoerenNielsen.dk
---
Ja, det havde jeg godt nok overset, og derfor har jeg også skrottet den ide. Så nu finder jeg en netbook.
Det kunne være en amatørfotograf gerne ville redigere sine billeder løbende, når man alligevel ikke laver andet. Istedet for at tage hele lortet på en gang.
Det må du sådan set selv om. Det jeg mener er bare at der ikke er nogen grund til at skrive en dum kommentar så. Når du ud fra den første post ikke virkede interesseret i at hjælpe, men bare ville stimulere dit Online-ego.
Men det er der ikke nogen grund til at snakke mere om.
Jaeh, men der bliver også presset ;)
Det var dog også planen, så jeg kunne bruge den i flyet.
Jeg skrev den første kommentar fordi jeg syntes det var oplagt at købe SDHC kort til lager frem for at købe en eller anden lille dum bærbar der fylder og vejer siden det åbenbart var et stort problem.
At du så starter med at skrive en lille historie om hvordan du ender med at smadre en bærbar fordi du åbenbart ikke er i stand til at få den til at virk er jo bare endnu en grund til at anbefale dig at droppe en bærbar.
Har du overvejet hvad du gør hvis du får problemer med den bærbare?
Skal du have Windows CD/DVD med ?
Skal du have USB stick med en Linux live CD med ?
Som jeg skrev, så var den løsning jeg nævnte, den løsning jeg selv ville anvende. Så drop det pis med at påstå at jeg ikke kom med brugbart forslag.
husk at smide penge efter en bærbar med lang batterilevetid eller et ekstra batteri. Du skal ikke forvente adgang til 110/220V stik i flyet.
Quote:
Det kunne være en amatørfotograf gerne ville redigere sine billeder løbende, når man alligevel ikke laver andet. Istedet for at tage hele lortet på en gang.
Og hvor fanden er det lige du skriver det i første indlæg?
Du har ikke skrevet en skid. du kan være alt, lige fra en præpubertær unge på 12 til en familie far på 45. At du åbenbart rejser til afrika i 3,5 måneder med det primære formål at tage billeder nævner du sgu ingen steder. Igen, du får de bedste svar hvis du giver de rigtige informationer.
--- SoerenNielsen.dk
---
Folk der ingen informationer giver får pænere svar end dine.
Det er også fuldstændig lige meget. Jeg er bare træt at dine små dumme kommentarer. Tak for rådet om at købe sdkort. Problemet med sådan nogle er bare at de forsvinder. Det er ikke en brugbar løsning, at mange årsager og det syntes jeg sådan set stod meget klart, når jeg søgte en bærbar eller en tablet da det var optimalt.
En netbook fylder så lidt, at det ikke er noget problem, som jeg også har givet udtryk for. Jeg har kun sagt nej til bærbare på 15"+. Det ville være rart men upraktisk.
Ved du noget om den bærbar jeg har arbejdet med? Du ved ikke en skid og har allerede besluttet at jeg bare er for dum til at bruge en bærbar. Jeg bliver nødt til at have Windows med og en driver-cd for en sikkerheds skyld, ja.
Men var det nødvendigt? Jeg skulle bruge en bærbar til billeder, lidt småting. Bare en lille god allround computer. Jeg var i tvivl om hvad det skulle være en Netbook eller en tablet. Det er det jeg spørger om. Jeg har givet udtryk for, at det er en af de to ting jeg leder efter.
Hvis du ledte efter en ny bil, fordi du havde skrottet den gamle. Du spørger til råds på en bilforum.
Hvis jeg så kommer med selvværdet på maximum og siger til dig du skal købe en cykel, fordi du alligevel ikke kan styre en bil.
Ved godt, det er et ekstremt dårligt eksempel, men det illustrerer meget godt hvad jeg mener ;)
Ved du noget om den bærbar jeg har arbejdet med? Du ved ikke en skid og har allerede besluttet at jeg bare er for dum til at bruge en bærbar.
Jeg ved følgende:
Quote:
I arrigskab over at bruge 500 kr på det gamle lort, resulterede i at jeg smadrede skærmen, og trykket tastaturet ind.
Derfor mener jeg at du ikke er gammel nok til at have en bærbar.
At flippe sådan ud over 500,- når prisen ifølge #1 ikke er relevant... det er sgu for tåbeligt.
Quote:
Budget osv er sådan set underordnet.
Fra #1
Quote:
Jeg skal til Afrika her snart i 3,5 måned. Der skal jeg selvfølgelig tage en masse billeder og sikkert også gemme nogle noter af en eller anden art. Dertil havde jeg så en bærbar,....
Så du skal have lidt lager plads, og måske et lille behov for at skrive lidt tekst (kunne det evt klares på en mobil med qwerty tastatur?)
Læg dertil:
Quote:
Min første ide var en notebook eller en tablet, da det ville være optimalt. Den opfylder jo mine krav, og hvis det så var en med Windows 7 eller Android ville det være perfekt.
Jeg kan ikke se at du overhovedet har overvejet en stak SD kort? Du er hoppet direkte til tanken om en bærbar, og mener at det er det optimale.At snakke en person efter munden er ikke hjælp, det kan ofte bare føre personen længere væk fra den optimale løsning.
ps. SD kort er små, men der er muligheder for at holde styr på dem. Desværre kræver det altså en lille smule tankevirksomhed, er det der problemer ligger?
se min signatur, måske du kan regne ud, hvorfor jeg skriver som jeg skriver.
--- SoerenNielsen.dk
---
Jeg syntes bare du er en bedrevidende nar, der polerer sit ego ved at tale ned til folk på denne side. Thats it!
Det var en 4 år gammel bærbar, som ikke var noget værd, og jeg har brugt MEGET tid på at læse mig frem til en løsning, som ikke kunne findes. Derfor gav jeg den en sidste chance hvor jeg købte en Hdd til den. Det virkede ikke.
Derfor valgte jeg bare at lade mine frustrationer går ud og den, når den alligevel kom til at stå i kælderen.
Jeg er ligeglad om du syntes jeg er barnlig. Jeg kunne sådan set ikke være mere ligeglad.
---
Karma!
---
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.