Håber i vil hjælpe mig med at finde den rette internet udbyder?
Jeg bor i vestjylland, kaldt Ørnhøj og skal burge en internet forbindelse, gerne med minimum 2Mbit upload, (gerne endnu højere) men jeg ved ikke hvilken udbyder der er billigst?
Jeg har fået tilbud fra 3 at jeg kan få 16/5Mbit for 248kr i mdr.
Kom Frisk:)
Schmucken
Forum kategori er IT debatten. Tråd vist 2019 gange. Indeholder 5 indlæg.
Det er umiddelbart et rigtig godt tilbud du har fået.
Tror vidst lige jeg skal skifte til 3, når jeg kommer hjem fra SydAfrika.
De fleste udbydere tilbyder 2 mbit upload som maximum. De gode forbindelser ligger i fiber, men det er jo sjældent man har muligheden for det.
Men hold dig fra Telenor i hvert fald. Dem har jeg kun dårlige erfaringer med.
Har selv Telia lige nu. 20/1 for 350 om måneden. Er meget for den forbindelse og var egentlig bare et impulsbestilling, som jeg ikke nåede at afbestille indenfor 14 dage.
Husk på at det er teoretisk. Jeg har endnu ikke oplevet at være i nærheden af de max-grænser 3 har oplyst.
Dertil kommer latency. Har ikke været under 250ms.
Blot til info så i ikke sætter næsen op efter fiberlignende tilstande.
I Ørnhøj skriver de f.eks. at den typiske hastighed er mellem 2mbit og 16mbit.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
Hvis der er en antenneforening eller lign. der hvor du bor, så er der jo nogen gange mulighed for nogle ganske fine forbindelser, og typisk til nogle OK priser.
Der hvad jeg bor, har alle lejligheder Dansk Bredbånd trukket ind til et stik lige inden for hoveddøren. Så er det valgfrit om man vil bruge dem, men altså... Jeg sidder på en 50/50 mbit til 299,- om måneden, og jeg deler den ikke med nogen. Det er en dedikeret forbindelse jeg har.
---
Mvh.
Fenix
---
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.