Jeg har haft et problem i snart 2-3 år med mit grafikkort (Nvidia GeForce 7900 GTO), når jeg spiller noget der kræver bare lidt, får jeg 10 sekunders freeze cirka, og så efter et par gange går skærmen bare i sort, og jeg bliver nød til at genstarte. Har lavet en FurMark stability test, hvor den også bare freezer et par gange, og efter et par gange går skærmen i sort, temperaturen gik fra cirka 45-55 og varieret lidt. Temperaturen dropper ned på hvad den startede efter hvert freeze.
På forhånd tak for hjælpen!
Forum kategori er Hardware generelt. Tråd vist 1375 gange. Indeholder 5 indlæg.
Jep, men det var den gamle jeg havde ikke. også skiftede jeg den ud med en der var, og håbede på det fixede problemet, hvilket det desværre ikke gjorde :/
Gammelt grafikkort -> Skift det ud. Men inden du forsøger det, så formatere du selvfølgelig lige maskinen og smider så nye drivere ind som dit hardware understøtter;)
Kan sagtens ske du har prøvet det, men siden du ikke skriver noget om drivere, vil jeg da lige opfordre dig til at hente den nyeste grafikkortdriver, der understøtter dit kort.
Nu skriver du ikke hvilken temperatur der ligger mellem 45 og 55 grader, men jeg kan ikke lade være med lige at bemærke at du kun opgiver een temperatur.
-> Prøv og kig lidt nærmere på både temperaturen på både CPU, Chipset og Grafikkort (ved som sagt ikke hvilken du har overvåget, men tjek de to andre)
Derudover tror jeg lige jeg ville teste mine RAM, hvis jeg sad med et problem som dig. Når du starter et spil, stiger RAM forbruget og belastningen, og derfor kan det måske skubbe et skrantende RAM-modul ud over kanten.
-> Kør Memtest86 et halvt døgns tid
Nu skriver du at du har fået en kraftigere PSU, men det kunne da være lidt spændende at høre hvilken. Man kunne vel forestille sig at den gamle var meget for lille, og den nye bare kun er lidt for lille? :P
Og så lige en sidste tanke. Har problemet været der helt fra du købte kortet?
Kan jo være du sidder med et defekt grafikkort?
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.