Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Bios opdatere ikke?
 Jever112
 Bruger nr.: 35211

Dato:  07.02.10
 Klokken:  21:27
 Kvalitet: 0 (0)
Hej :)

Jeg har lige købt nye ram, da jeg ikke kunne overclocke min E8400 mere end, 3.6 Ghz - pågrund af mine 8 GB Kingston PC2-6400 (800 Mhz) ram.

Så nu har jeg købt mig nogle 4 GB Kingston Hyper X PC2-8500 (1066 Mhz) - (KHX8500D2K2/4G)

Men når jeg så går ind i min BIOS, og går ned til:

System Memory Multiplier (SPD) - og kigger under det hvor der står: Memory Frequency (Mhz) - Står der 800 mhz i venstre side - der burde jo selvfølgelig stå 1066 i stedet?

Det virker som om min BIOS ikke vil opdatere de nye ram :O
Håber i forstår hvad jeg mener - ellers ville det være rart, hvis i ville smide en mail - jeg har et billede, markeret med rødt, hvad mit problem er.

Mit bundkort er et Gigabyte - GA-P35-DS3 rev 2.1

På forhånd tak.

Forum kategori er Overclock & Køling.  Tråd vist 2301 gange.  Indeholder 8 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 muldvang
 Bruger nr.: 21117

Klokken:  23:19

Kan du ikke indstille dem til at køre 1066 MHz i BIOS?
Muligvis skal du også indstille spændingen til dem...

---
www.crintsoft.com - Rullende sangtekster til din musik!
www.Launchy.net - kan ikke leve uden det program

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Nazm
 Bruger nr.: 21474

Klokken:  23:36

Har du prøvet og resette din bios...

Hvad med Gigabytes hp.. Måske ligger der en updatering der løser dit problem

---
Intel Core 2 Duo E8500/Asus P5Q-E/2Gb G.skill Extreme Series(Pc5400/ 1,5TB Hdd/ XFX Geforce 9800 GTX BlackEdition)
Solskins Øen er sku bare det bedste sted:D

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Jever112

Dato:  08.02.10
 Klokken:  08:53
Hmm har i eventuelt en mail ? Så kan jeg sende et billede af det? Jeg kan sagtens fyrer op for min SPD, men den følger ikke med i venstre side af Memory Frequency..

På forhånd tak.

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  12:25

smid billede på www.peecee.dk

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Jever112

Klokken:  16:36
Her et mit problem - jeg har 1066 Mhz ram i, som er skrevet i mit første indlæg - men min BIOS ser dem vist, som 800 Mhz ! :O Please help :s

Indsat link - her er billedet af problemet.

På forhånd tak.

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Habber
 Bruger nr.: 2842

Dato:  09.02.10
 Klokken:  13:12

Du skal have fat i din memory multiplier

---
ASUS P5Q Deluxe, E8400@3.6mhz , 6 GB Corsair xms2 6400 CL4
XFX Geforce 295 GTX, 2 x WD Raptor 74GB Raid0, 2 x samsung 1TB Raid0, Antec P180B

---

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Jever112

Dato:  09.02.10
 Klokken:  14:57
Det har jeg gjort - men det ændre jo ikke mit problem, hvis jeg ændre den hopper den ikke op af 1066 Mhz...

Det er virkelig irriterende da den selv burde opdatere det? Kender i ikke nogle tricks der er værd at prøve? Hvad med at clear CMOS med en jumper? Eller vil det ikke ændre det? :O

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?