Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Søger hjælp til oc/tweak
 LayZee
 Bruger nr.: 34623

Dato:  19.01.10
 Klokken:  11:53
 Kvalitet: 0 (0)
Hej HOL!

Jeg købte en ny stationær computer i april sidste år, og nu er det ved at være på tide at få den til at vise, hvad den rigtig kan. Jeg har ikke fulgt så meget med i overclocking og tweaking i de sidste mange år, så jeg ville sætte pris på jeres hjælp til at finde nogle kraftfulde og stabile indstillinger til mit system.

Mine specs:
Kabinet: Antec Nine Hundred Two, 2x 120mm fans med 3x blå LED foran, 1x 120mm fan med 3x blå LED bagpå, 1x 120mm fan på siden, vaskbare støvfiltre ved alle 120mm fans, 200mm BigBoy-fan med 4x blå LED på toppen, alle fans kan justeres i hastighed
Motherboard: Asus P6T Workstation Pro med 2x Gigabit Ethernet, fanless cooling med heatpipes, 7.1-lydkort, SLI-/CrossfireX-kompatibel, EPU EngineSix strømbesparende AI/overclocking on-the-fly, SAS-controller og 6x SATA-porte
GFX: 1x Asus ENGTX260 (GeForce GTX 260) 896 MB GDDR3 RAM 2,3 GHz (køber et mere magen til senere og sætter dem i SLI)
RAM: 3x 2 GB OCZ Reaper HPC Edition, DDR3, Triple Channel, 1860 MHz, kæmpe Reaper-køler på toppen
CPU: Intel Core i7 920, 2,667 GHz quad core, LGA1366-socket
HDD: Samsung SpinPoint F1 7200 RPM, 32 MB cache, 1 TB
DVD-brænder: HP dvd1060i
PSU: NorthQ Black Magic Flex 650W, semimodulær, sorte kabler og sleeving
WLAN: Linksys WMP600N, 2 antenner, 2,4/5 GHz
Monitor: Samsung SyncMaster T220, 1680x1050, 16:10 Aspect Ratio, 20.000:1 kontrastforhold, 2 ms opdateringshastighed, touch tænd-/slukknapp, glasramme med mørkerødt skær
Tastatur: Logitech DiNovo Edge

Jeg kører pt. med stock CPU-køler, men overvejer en Noctua, som skulle være en af de bedste til LGA1366-socket.
Bundkortet har mange muligheder for finjustering af forskellige indstillinger, men jeg har ikke erfaring i at bruge dem.

På forhånd tak :)
Lars / LayZee

Forum kategori er Overclock & Køling.  Tråd vist 2148 gange.  Indeholder 2 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 LayZee
 Bruger nr.: 34623

Dato:  19.01.10
 Klokken:  11:55

Der skulle selvfølgelig stå "Hej Tweakup!" :)
Tråden er også lagt op på HOL.dk, beklager skrivefejlen. Jeg kan åbenbart ikke redigere i mit topic.

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?