Hej
Jeg starter på SDU om godt 2 uger og skal derfor have mig en bærbar computer.
Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge en MacBook (pro) eller en af de mange bærbare computere med Windows.
Jeg kan få 10-12% rabat på Apple produkter, gennem SDU.
Jeg skal bruge den til at skrive opgaver, programmere, tjekke email og surfe på internettet. Ikke andet. Jeg skal på ingen måde bruge den til computerspil.
Hvilke fordele får jeg ved at vælge en MacBook frem for fx en Thinkpad og vise versa?
Jeg kun kort prøvet OSX og ved derfor ikke så meget om det.
Jeg kan personligt meget godt lide designet på en MacBook. Jeg har kigget en del på MacBook Pro 13".
Skærmen behøver ikke være større end 13", så det skal ikke bruges som et argument.
---
feller.dk
felixdrud.eu
---
Forum kategori er IT debatten. Tråd vist 2299 gange. Indeholder 19 indlæg.
Du får en super stabil computer ved at vælge Mac. Et virkeligt lækkert OS og cool design. Prisen er der jo så også efter. Jeg synes dog at de programmer som er lavet til Mac OS er mere gennemførte og kan samarbejde med de andre programmer du har på din mac.
Vælger du windåse comp spare du self pengene, og det er et styresystem som de fleste er bekendt med.
Du har jo muligheden for at køre windows på en macbook. Så hvis det kun er osx der holder dig tilbage, er der jo muligheden for windows på den.
Det værende sagt kan jeg dog kun anbefale en Thinkpad.
Har en x61s og x200, og de har været ualmindeligt dejlige at bruge til hhv. skole og arbejde.
Rare størrelser at have med, høj batteritid, og så ka de tåle en del tæv.
Dertil er "klitten" nærmest uundværlig. Gør det en del hurtigere at arbejde med mix af tastatur og "mus".
Mine har kørt 24/7 helt problemfrit. Slukkes kun under transport.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
Jeg vil anbefale dig en Macbook Pro, jeg har fornyeligt invisteret i en til mit skole brug (HTX) og den er perfekt, batteritiden kombineret med den gode skærm og det dejlige tastatur, gør den til en eminent skole computer. Det er for mig det bedste køb jeg har gjort i min levetid :).
#2 Ja det er også det jeg tænker. Mac har et ry for at være meget stabile og pålidelige.
#3 Det som sådan det hele. Både selve computeren og OSX. Jeg er klar over at jeg kan køre dualboot og køre Windows inde i OSX.
Grunden til at jeg nævnte Thinkpad er netop pga. den røde TrackPoint.
Jeg har dog aldrig været fan af touchpad, dog kan jeg godt lide dem på MacBooks da de er så store og de føles bedre at bruge. Jeg vil dog bruge en USB mus ret ofte.
Hvis i skal programmere i .net skal du ikke vælge en mac. Du kan os sagtens få en bærbar der er lige så lækker som en macbook. Fx MSIs nye X serie er nice. De er dog ikke så kraftige endnu. Du vil os spare en del penge ved at vælge en ikke-mac maskine. Ved ikke om du har prøvet win7 endnu, men der køre som en drøm og er super lækkert!
---
Hakkuh all the way to Holland
Seneste site: Indsat link
---
#10, det flashrider snakker om, er at hvis man alligevel skal ud og bruge sit ustabile windows på en mac, er det jo lidt dumt, når en af salgs argumenterne er det meget stabile OSX.
---
Asus A8N32 SLi - Deluxe / AMD Athlon 64 X2 4800+ / Asus 7950GX2
2GB Corsair TwinX Dual Channel / Thermaltake Armor Silver / Western Digital Raptor 150GB
---
Jeg skal programmere Java og C++. Jeg regner med at køre med Windows XP ved siden af OSX og så med Visual Basic i XP.
Jeg har besluttet mig for at købe en MacBook Pro. Nu er jeg så i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge den omtalte 13" eller jeg skal vælge en 15". Skal det så være den 15" med den 'langsomme' processor og det samme grafikkort som i den på 13" eller skal jeg vælge den dyere 15" med hurtigere processor og et grafikkort mere?
jeg programmere selv i C# og .net. Jeg har selv en 13", dell godt nok.
Du mister godt nok noget plads ved at vælge en 13" især når du skal kode. Men hvis det er noget du kan vænne dig til ligesom jeg er det ikke noget problem.
Har kodet på 2 forskellige 12" henover de sidste 1½ år. Medmindre du har ualmindeligt store hænder eller meget brede skuldre, så er det blot et spørgsmål om tilvænning.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
tja man behøver ikk køre en instans af windows bare for at programmere java og c++, der kan du bruge textmate eller netbeans på din mac.
jeg selv kører med windows atm. for at arbejde med .net ;)
jeg vil kraftigt anbefale man kigger på en bærbar større end 13" hvis man har store hænder eller er bredskuldret som johnny_bravo snakker om, det er desværre et af de problemer jeg selv har, så derfor kan jeg ikk programmere særligt lang tid af gangen på min bærbar, men ellers go for it ;)
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.